Adam
"Nergal" Darski wywołał kolejny skandal
Prokuratura Apelacyjna w Warszawie zajmie
się doniesieniem o obrazie uczuć religijnych poprzez podpalenie
krzyży na koncertach grupy Behemoth, złożonym przez przewodniczącego
Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą Ryszarda
Nowaka.
Zawiadomienie w tej
sprawie Nowak złożył w Prokuraturze Apelacyjnej w Gdańsku.
Jak poinformował rzecznik
prasowy Prokuratury Apelacyjnej w Gdańsku Mariusz Marciniak, doniesienie to z
uwagi na miejsce ewentualnego popełnienia przestępstwa zostało przekazane do
Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie. Według zawiadamiającego, do podpalenia
krzyża doszło podczas koncertu 4 czerwca tego roku na stołecznym lotnisku
Bemowo.
Jak podał Nowak w
doniesieniu do prokuratury, do podobnego zdarzenia doszło w czerwcu 2012 r.
podczas występu zespołu Behemoth w szwajcarskim mieście Pratteln. Według szefa
Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą, w trakcie każdej z
imprez na scenie podpalono dwa krzyże.
Nowak nie po raz pierwszy
złożył zawiadomienie dotyczące możliwej obrazy uczuć religijnych przez
deathmetalową grupę Behemoth. W maju 2010 r. na postawie doniesienia Nowaka
oraz kilku pomorskich posłów PiS prokuratura oskarżyła lidera tego zespołu
Adama Darskiego "Nergala" o obrazę uczuć religijnych.
Sprawa miała związek z
koncertem, który odbył się w 2007 r. w gdyńskim klubie "Ucho". W jego
trakcie Nergal podarł Biblię, a jej kartki rozrzucił wśród publiczności, mówiąc
m.in.: "Żryjcie to g...o!". Nazwał też Biblię "kłamliwą
księgą", a Kościół katolicki - "największą zbrodniczą sektą".
Kartki spalili później fani zespołu. Autorzy doniesienia do prokuratury
zaznaczyli w nim, że relację ze wspomnianego koncertu obejrzeli w internecie.
W 2011 r. Sąd Rejonowy w
Gdyni uniewinnił Darskiego uznając, że działał on "bez zamiaru
bezpośredniego". Od wyroku gdyńskiego sądu odwołała się prokuratura i
Nowak. W styczniu 2013 r. Sąd Okręgowy w Gdańsku uchylił uniewinniający wyrok
sądu niższej instancji dla Nergala i przekazał sprawę do ponownego
rozpatrzenia. Podstawą decyzji o przekazaniu sprawy do powtórnego rozpoznania
było stanowisko Sądu Najwyższego z października 2012 r. wyrażone na prośbę
gdańskiego sądu. Sąd Najwyższy uznał wówczas, że przestępstwo obrazy uczuć
religijnych popełnia nie tylko ten, kto chce go dokonać, ale także ten, kto ma
świadomość, że może do niego dojść.
W czerwcu 2013 r. - po
drugim procesie w tej sprawie w Sądzie Rejonowym w Gdyni, ponownie zapadł wyrok
uniewinniający. W procesie tym sąd uznał, że "oskarżony działał w zamiarze
ewentualnym znieważenia uczuć religijnych osób, ale tylko tych obecnych na
koncercie, nie zaś pokrzywdzonych występujących w tej sprawie". Od tej
decyzji sądu ponownie odwołała się prokuratura i Nowak. Termin pierwszej
rozprawy apelacyjnej został wyznaczony na koniec listopada.
(AK)
Źródło: PAP
KOMENTARZE:
~adsum : Nosz do jasnej i strasznej... - Czy któregoś
dnia, znajdzie się ktoś, wyrzuci do kosza ten pieprzony zapis z Kodeksu
Karnego, o obrazie uczuć religijnych???
A tego Nowaka podda długoterminowej obserwacji psychiatrycznej???
Ten facio sfiksował na punkcie Nergala!!!
... albo inaczej - może doczekam się, że obok zapisu o "obrazie uczuć religijnych", pojawi się zapis o "obronie uczuć i idei ateistycznych" - mam prawie 70 lat, jestem ateistą od ponad pięćdziesięciu a katolicy napluli w moją ateistyczną twarz z pięć tysięcy razy już!!! I to tylko w ciągu ostatnich 25 lat...
Co jakiś katol dziób pelikani otworzy, już czuję jak plwocina z jadem nienawiści przemieszana, spływa mi po policzku?... I jeszcze - co to są, te zas.ane uczucia religijne??? Szukałem u paru filozofów - "nima nic"!!!
Jest to wymysł czysto katopolski, żywcem wzięty islamu.... i to do tego stopnia, że uważają oni - katopolacy - że im wolno bezkarnie obrażać wszystkie inne uczucia ;) (obrażać uczucia - nie ma większego kuriozum chyba)
No, ba!!!
Skoro pomaleńku jesteśmy przymuszani do wznoszenia jedynych godnych okrzyków: niech żyje Rzeczypospolita Polska Przykościelna, to i nie dziwota, że każdy chory psychicznie, ale katopolak, składa każdego dnia donos do prokuratury, o obrażeniu uczuć - nie religijnych wszakże a katolskich przecie!
No, ba....
A tego Nowaka podda długoterminowej obserwacji psychiatrycznej???
Ten facio sfiksował na punkcie Nergala!!!
... albo inaczej - może doczekam się, że obok zapisu o "obrazie uczuć religijnych", pojawi się zapis o "obronie uczuć i idei ateistycznych" - mam prawie 70 lat, jestem ateistą od ponad pięćdziesięciu a katolicy napluli w moją ateistyczną twarz z pięć tysięcy razy już!!! I to tylko w ciągu ostatnich 25 lat...
Co jakiś katol dziób pelikani otworzy, już czuję jak plwocina z jadem nienawiści przemieszana, spływa mi po policzku?... I jeszcze - co to są, te zas.ane uczucia religijne??? Szukałem u paru filozofów - "nima nic"!!!
Jest to wymysł czysto katopolski, żywcem wzięty islamu.... i to do tego stopnia, że uważają oni - katopolacy - że im wolno bezkarnie obrażać wszystkie inne uczucia ;) (obrażać uczucia - nie ma większego kuriozum chyba)
No, ba!!!
Skoro pomaleńku jesteśmy przymuszani do wznoszenia jedynych godnych okrzyków: niech żyje Rzeczypospolita Polska Przykościelna, to i nie dziwota, że każdy chory psychicznie, ale katopolak, składa każdego dnia donos do prokuratury, o obrażeniu uczuć - nie religijnych wszakże a katolskich przecie!
No, ba....
~dersla : Darskiego uważam za totalnego tchórza!! Dlatego,
że tchórz, Darski boi się spalić Koran i Torę. Dlaczego tego ten tchórz nigdy
tego nie zrobi? Bo za spalenie Koranu
tchórzowi Darskiemu grozi wyrok śmierci. a za spalenie Tory temu tchórzowi
grozi niebyt w mediach żydowskich i olbrzymi krytyka tych mediów. A co grozi
tchórzowi Darskiemu za podpalenie Biblii czy krzyża? Ten tchórz wie, że nic mu
nie grozi a jeszcze media żydowskie pochwalą go za szydzenie z chrześcijaństwa.
~uliczka0 do ~Don Aldzik: I co to ma do rzeczy?
Wszystkie te religie są potworne! Spróbowałbyś 500 lat temu napluć na krzyż,
albo twierdzić, że nie wierzysz w Boga. Fanatyzm
ludzi twierdzących, że istnieją jakieś duszki, bożki, boginie jest okropny. Kto
i kiedy udowodnił istnienie choćby jednego z dziesiątków tysięcy bóstw, w które
wierzyli lub wierzą ludzie? Na jakim przedmiocie i w której klasie ten dowód
sie przedstawia?
O ile wiem, nie ma takiego dowodu i Baba Jaga jest tak samo realna jak bogowie i krasnoludki.
O ile wiem, nie ma takiego dowodu i Baba Jaga jest tak samo realna jak bogowie i krasnoludki.
~perunshogun do ~Baca: Okey - tak robią prostacy dla
poklasku i kasy z koncertu albo goście, którzy wierzą, że mają misje... tak samo
jest z Albertem Macierewiczem - jego teoria zamachu jest obrazą moich uczuć
religijnych, bo moją religią jest nauka, ale ja jako były kontroler ruchu
lotniczego, inżynier nawigator i amator lotnictwa udowadniam alogiczność tych
wywodów albo nawet ich nieprawdziwość. Niech, więc p. Nowak nie łazi na te
koncerty tylko pisze do niego listy i modli się za niego - jeżeli Bozia
istnieje to takiego prawego człowieka jak p. Nowak przecież wysłucha. KK to
dziwna instytucja - gwałcicielowi i mordercy daje odpuszczenie zupełne ale
gościowi, który nadepnie na durny wizerunek chłopaków w sukienkach skazuje na
najwyższą możliwa karę (gdyby były stosy ja kiedyś Negral czy Nergal jak mu tam
już by płoną obok krzyży)
~arektwar : Czy epatowanie moich zmysłów obrządkami
religijnymi które odbywają się poza terenami kościelnymi nie jest obrazą moich
uczyć?? Przymusowe wysłuchiwanie dźwięków z dzwonnicy też mnie drażni, bo
muzykę lubię sobie dobierać. Jakoś wtedy obrońcy różnych swoich wierzeń nie
przejmują się zakłócaniem spokoju innym. Może strach trochę krytykować KK, bo
jeżeli wyznawcy są spadkobiercami krwiożerczości swoich braci w wierze z
dawnych lat... Wtedy nie wystarczą im procesy, oni będą łaknęli krwi, palenia
na stosie itp. Na razie żądają tylko pieniędzy, i nie rozumiem, dlaczego z
moich podatków są utrzymywane jakieś ugrupowania, których ja nie popieram. Tym
samym państwa doprowadza do niekorzystnego, z mojego punktu widzenia,
rozdysponowania moich pieniędzy. Paranoja!! Utrzymuję nierobów którzy jeszcze
utrudniają mi życie. To jest z ich strony mistrzostwo świata w wyrywaniu
pieniędzy.
~uliczka0 do ~ls: I to jest potworne, idiotyczne,
rozumowanie katolika. Jak wiesz, istnieje dziesiątki tysięcy religii. Wiele z
nich ma swoje piekła i nieba. Jeśli wierzysz w swojego Boga, to pójdziesz do
tysięcy piekieł innych wiar. Dowiesz się tego w dniu Twej osobistej śmierci.
Życzę Ci szczęścia w piekle muzułmańskim, do którego na pewno trafisz!
A tak na marginesie, podaj, w której klasie i na jakim przedmiocie udowadnia się istnienie choćby jednego z tysiecy bogów? Czy Baba Jaga niie jest tak samo realna jak Zeus, Bóg, czy Alllah?
A tak na marginesie, podaj, w której klasie i na jakim przedmiocie udowadnia się istnienie choćby jednego z tysiecy bogów? Czy Baba Jaga niie jest tak samo realna jak Zeus, Bóg, czy Alllah?
~JanL do ~Don Aldzik: Na tym kolego polega postęp
cywilizacyjny, że dopuszczamy możliwość wyrażania własnych opinii i nie palimy
za to na stosie. Dla Darskiego (i pewnie wielu innych) Biblia - dowolnie, która,
bo nie ma jednej-) nie ma żadnej wartości. Tak nawiasem katolicki Indeks Ksiąg
Zakazanych nadal istnieje.- Wiesz o tym? Przestrzegasz tego indeksu? Wiesz, do
czego służył - bo dziś raczej nikt na to nie zwraca uwagi. Jak Darski uważa, że
to jest bez wartości to przekonaj go, że się myli, ale nie pal go współczesnymi
metodami na stosie.
~bez znieczulenia do ~dersla: A dlaczego akurat miałby palić Koran czy Torę? Dlaczego
nie figurkę Buddy, totem Indian Nawaho czy figurkę wyrzeźbioną z żebra foki
Eskimosów z Jakucji? A wiesz, dlaczego?
Bo wszystkie te symbole religijne niewiele mają wspólnego z polską rzeczywistością. To co robi Nergal, to sprzeciw przeciwko dominacji zakłamanej i obłudnej religii katolickiej w życiu szarego Polaka.
To manifest przeciw cynicznej obłudzie zdemoralizowanego kleru i obłąkanym furiatom spod znaku krzyża mającym za nic właśnie Biblię i codziennie bezczeszczącym jej przesłania. Jeśli Katol ma prawo swymi uczynkami brukać i obrażać Biblię dziesiątki razy na dzień, to nic ona dla niego nie znaczy i można ją po prostu podrzeć. Takie śmieci jak Nowak wojujący jak Krzyżacy, ogniem i mieczem zasługują tylko na splunięcie.
Prowokacje Nergala pokazują prawdziwe oblicze Katoli obłudne, zawistne, krwawe, szowinistyczne i niemające nic wspólnego z naukami Chrystusa.
Bo wszystkie te symbole religijne niewiele mają wspólnego z polską rzeczywistością. To co robi Nergal, to sprzeciw przeciwko dominacji zakłamanej i obłudnej religii katolickiej w życiu szarego Polaka.
To manifest przeciw cynicznej obłudzie zdemoralizowanego kleru i obłąkanym furiatom spod znaku krzyża mającym za nic właśnie Biblię i codziennie bezczeszczącym jej przesłania. Jeśli Katol ma prawo swymi uczynkami brukać i obrażać Biblię dziesiątki razy na dzień, to nic ona dla niego nie znaczy i można ją po prostu podrzeć. Takie śmieci jak Nowak wojujący jak Krzyżacy, ogniem i mieczem zasługują tylko na splunięcie.
Prowokacje Nergala pokazują prawdziwe oblicze Katoli obłudne, zawistne, krwawe, szowinistyczne i niemające nic wspólnego z naukami Chrystusa.
~Mimi : Paragraf o obrazie " uczuć
religijnych" to maczuga w rękach fanatyków, prostaków i mącicieli. To
relikt prawny, który ośmiesza nasze prawodawstwo. Każdy posiada uczucia,
niewierzący również a może przede wszystkim. Paragraf ten jest przedłużeniem
Świętej Inkwizycji. Ten cały Nowak niech z taka determinacja śledzi księży
pedofili to obroni uczucia łajdaczonych dzieci i to będzie pożyteczne. Swoją
droga, pedofila Gila policja boi się nękanie żeby mu nie obrazić pedofilskich
uczuć a tu tacy aktywni, bo ich debil Nowak nasłał.
~matka teresa z kikutem do ~arektwar: Pozwolę sobie dodać
fragment mojego postu ( skierowany jest do pospólstwa radiomaryjnego): Obraża
mnie, widok nagiego, zakrwawionego mężczyzny! Obraża mnie brak szacunku dla
jego nagości, cierpienia i ran! Obraża mnie to, że nikt z was (drogie
oszołomy), nigdy, nie wpadł na to, aby go z tego krzyża ściągnąć! Obraża mnie
wasza "symbolika"! Jedzenie ciała człowieczego i picie jego krwi - o
tym piszę! Obraża mnie, wasza wiara w zombi, dogmaty, stygmaty, gadające węże,
łażenie po wodzie itp. farmazony!
pozdrawiam.
pozdrawiam.
~pam do ~arektwar: Oprócz głosu dzwonów jest
więcej rzeczy, które mogą irytować agnostyków. Pielgrzymki, pochody
(zawłaszczanie przestrzeni publicznej), umieszczanie swoich symboli w miejscach
publicznych itp. Wiarę powinno się uprawiać w miejscach do tego przeznaczonych,
czyli w kościołach.
~jaska : I co się stało, że spalił krzyż. Nie ma czegoś
takiego jak obraza uczuć religijnych. Religia musi bronić się sama. Chyba, że
nie ma, jak, bo ludzie pamiętają o inkwizycji, podboju Ameryki, wyprawach
krzyżowych, zakonach krzyżackich czy wymordowaniu katarów i templariuszy. W
państwie (podobno) świeckim moje uczucia obrażają wszędzie wiszące krzyże. W
szkołach, szpitalach, urzędach. Z tym trzeba walczyć, tak jak i z religią w
szkole, aby nie ogłupiali naszych dzieci.
~prorok_Dreed : Religia jak religia, każdy ma swoją a innym nic
do tego a ten pajac Darski po prostu przegina, o mało nie umarł, taki biedny
był schorowany a teraz łeb zadziera gad jeden, katolicy są jednak litościwi bo
z innymi religiami gdyby zadarł to już by był po tamtej lepszej stronie
światła-uważaj Darski co robisz bo znowu ściągniesz na siebie gniew...Boga!
~BIU : Darski ty tchórzliwa małpo ty gnoju, ależ z
ciebie ścierwo , spalić biblię to każdy TCHORZ i MIĘCZAK potrafi, bo zostało to
przyjęte za normę na świecie i w naszym chorym kraju(co moim zdaniem jest
chore), natomiast pokaż SUCZYSYNIE jak się pali KORAN i TORĘ, pokaż że jesteś
facetem a nie pedałem, bądź dzielny ty i twoi chorzy fani. Takich jak ty to trzymać
na odległość od społeczeństwa z twoją chorą muzyką i obsesją na tle kościoła. Niedługo
założysz różowe rajtuzy, aby tylko zaistnieć w
mediach-PAJAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Ewa do ~Górniak Alfred: Mylisz się, co do
naszego katolicyzmu. Dlaczego ja jako katoliczka nie widzę nic złego w pisaniu
o nadużyciach kościoła?. Bo ja wierzę w Boga a nie w księży. Co ma wspólnego, krzyż
z moją wiarą w Boga? Nic. Nie opluwam innowierców, nie zieje jadem na sąsiadów
i ludzi o innych poglądach. Za swoje czyny odpowiem, przed stwórcą i On mnie
oceni nie za wiarę w sztuczne symbole tylko za czyny .
~Jak to jest : Nowaka obraża że Nergal spalił krzyż, czy porwał biblię. A czy
innych ludzi mieszkających w kraju nad Wisłą, nie obraża fakt, że w każdym
urzędzie, przy każdej drodze, w każdej szkole, przedszkolu i wielu innych
miejscach stoją lub wiszą krzyże? Przepraszam tego pana, że użyłem
sformułowania "wiszą", bo może za wieszanie też zostanę podany do
sądu? A może osoby, którym te krzyże przeszkadzają, też powinni kierować sprawy
do sądu, o obrazę ich uczuć moralnych? Wszak żyjemy rzekomo w wolnym kraju, gdzie
jest wolność wyrażania swych uczuć. Dlaczego jeden może czuć się obrażony i
występować w imieniu milionów wiernych, a inny nie może występować w imieniu tych,
którzy nie chcą tych symboli na każdym kroku? Czy w naszym sejmie kiedykolwiek
zapadnie decyzja o zmianie tych śmiesznych zapisów w konstytucji i kodeksie
karnym? Czy już na zawsze ten, który myśli inaczej nie będzie mógł otworzyć
gęby?
~666 : Kazimierz Kutz, senator, reżyser
Nie powinno się ścigać za obrazę uczuć religijnych. Sprawy powinny
rozstrzygać sądy cywilne. Przepis prowadzi wprost do społecznej i
publicznej chłosty, do średniowiecznego pręgierza, który stoi jeszcze na
ryneczkach w bardzo starych miastach. Niektórym marzy się takie widowisko z udziałem Dody, a ona przy tej okazji mogłaby jeszcze coś zaśpiewać. Państwo nie powinno się w to mieszać, bo inaczej będą powody, by sądzić, że jesteśmy państwem fundamentalistycznym.
Nie powinno się ścigać za obrazę uczuć religijnych. Sprawy powinny
rozstrzygać sądy cywilne. Przepis prowadzi wprost do społecznej i
publicznej chłosty, do średniowiecznego pręgierza, który stoi jeszcze na
ryneczkach w bardzo starych miastach. Niektórym marzy się takie widowisko z udziałem Dody, a ona przy tej okazji mogłaby jeszcze coś zaśpiewać. Państwo nie powinno się w to mieszać, bo inaczej będą powody, by sądzić, że jesteśmy państwem fundamentalistycznym.
~Planetoida do ~ polianka: Ty jesteś oczytana
szczególnie o Jezusie, o którym nikt nic nie napisał, za jego życia, takie,
bzdurki literackie pisane przez wieki i wybrane według potrzeb dla takich
tępaków jak ty! Homer też pisał o bogach tylko powiedz, czemu w to nie wierzysz
a za KK dasz sie zabić, to ci odpowiem boś ciołek!
~esz do ~SurMir56: asurMir56??? Całe państwo
polskie leży plackiem przed Watykanem i kościołem w Polsce, taka jest niestety
smutna prawda
Dopóki nie zerwie się konkordatu i nie dojdzie do władzy partia, która to zmieni, tak u nas będzie. W Europie śmieją się z naszego Kaczyńskiego i że zgroza patrzą na Sejm, który chce uchwalić zakaz aborcji zarodków uszkodzonych trwale. Wróciłem właśnie do domu z wojaży i słyszałem, co o nas się mówi. A raczej o naszym państwie i politykach…
Dopóki nie zerwie się konkordatu i nie dojdzie do władzy partia, która to zmieni, tak u nas będzie. W Europie śmieją się z naszego Kaczyńskiego i że zgroza patrzą na Sejm, który chce uchwalić zakaz aborcji zarodków uszkodzonych trwale. Wróciłem właśnie do domu z wojaży i słyszałem, co o nas się mówi. A raczej o naszym państwie i politykach…
~kolczyk : Uważam, że nie ma żadnego boga, a jest on
wytworem ludzkiego umysłu, jego potrzeb, strachu, fantazji, wyobraźni, itp.,
itd. Chciałbym, aby upadły wszystkie religie, a ich funkcjonariusze musieli
szukać pracy. Co to za religia, której autorytet trzeba budować karami w
Kodeksie karnym, co to za PAŃSTWO?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz